איפה כדאי לאחסן את האתר שלי בשנת 2024

קרדיט לתמונה Freepik

בעידן הדיגיטלי כיום, אתר אינטרנט הוא אבן היסוד לביסוס נוכחות אינטרנטית עבור אנשים פרטיים ועסקים קטנים או גדולים כאחד. עם זאת, ההצלחה והביצועים של אתר אינטרנט מסתמכים במידה רבה על איכות פתרונות האחסון שלו. אחסון אתרים הוא הליך קריטי ביותר של אחסון קבצי אתר ונתונים בשרת, מה שהופך אותו לנגיש למשתמשים ברחבי האינטרנט. בחירת האחסון הנכון היא חיונית להצלחת האתר, כמו גם שמירת הנתונים שלו בצורה בטוחה.

אחסון אתרים בצורה הנכונה עם Webgate.co.il

מהו אחסון אתר? אחסון אתרים למעשה משמש אחסון נתונים ותוכן בשרתים המחוברים לאינטרנט. שרתים אלו הם בעצם מחשבים עוצמתיים עם הרבה שטח אחסון פנוי, המבטיחים שהמידע באתר זמין ונגיש לכל מי שגולש באינטרנט. כאשר משתמשים ניגשים לאתר שלכם, הדפדפנים שלהם מתחברים לשרת המארח את האתר, וכך מוצגים בפניהם דפי האינטרנט המבוקשים וכל המידע שהם בעצם צריכים כמו תמונות, וידאו, טקסט וכל מה שיש באתר ממוצע.

אחסון אתרים משפיע באופן ישיר על ביצועי האתר שלכם, חווית המשתמש ואפילו דירוג וקידום האתר (SEO) מבחינת אופטימיזציה במנועי החיפוש. בחירה גרועה באחסון לא איכותי שאינו מתאים לאתר שלכם עשויה לגרום לזמני טעינה איטיים באתר, פרצות אבטחה, זמני השבתה תכופים, מה שיכול לגרום נזק בלתי הפיך למוניטין של האתר ולאמינותו, יחד עם כל המידע שבו. זהו פקטור חשוב מאוד שכדאי לקחת בחשבון כשמקימים אתר חדש או כשמקימים אתר נוסף לעסק.

אילו סוגי אחסון אתרים קיימים?

הבחירה הלא נפוצה במיוחד היא אחסון חינמי, עליו אנו הרבה פחות ממליצים ככלל. כמו כל דבר חינמי, גם באחסון לא כדאי להסתמך על משהו שאינו בתשלום ואינו איכותי מספיק, בעל משאבים ואופציות מוגבלות העשויות להגביל את האתר, ובעצם, לחשוף אותו לפרצות אבטחה אינסופיות ובלגן שלם. בנוסף לכל החגיגה הזו, האתר יתמלא בפרסומות שלא בדיוק יעשו חשק לגולשים להישאר בו. אחסון הוא אחד הדברים החשובים ביותר באתר שלכם, וכדאי שהוא יהיה איכותי, מאובטח ומנוהל ע"י חברה המומחית בתחום.

בחברת וובגייט תוכלו למצוא מספר פיתרונות איכותיים ומותאמים אישית לאחסון אתרים מבוסס ענן פרטי בישראל בחוות שרתים של בזק בינלאומי, על גבי לינוקס או ווינדוס עם שטח ותעבורה ללא הגבלה. וובגייט היא חברה המומחית בעולם אחסון האתרים כבר יותר מ-20 שנה ומעניקה פיתרונות שונים לכל עסק בהתאם לצרכיו.

מה יש לוובגייט להציע? שירות אחסון שיתופי (Shared Hosting) – שירות אחסון אתרים בו אתרים מרובים מאוחסנים תחת שרת אחד. בדיוק כמו במקרה בו דיירים מרובים חולקים את אותה תשתית, מתקנים ומשאבים בבניין גדול, באופן דומה, באחסון שיתופי מספר אתרי אינטרנט חולקים את כלל המשאבים של שרת פיזי יחיד, מה שעשוי להעמיס עליו במידה מסוימת, אם הוא לא עוצמתי מספיק.

היתרונות באחסון שיתופי הם שהוא חסכוני להפליא, כך שהוא בחירה אידיאלית לכל עסק שרוצה לחסוך קצת בכסף, במיוחד אם יש לו יותר מאתר אחד או לעסק קטן ומתחיל. אחסון שיתופי אידיאלי גם מבחינת חווית משתמש, פשוט וידידותי למתחילים או לבעלי ידע טכני מצומצם יחסית. בוובגייט נוכל לסייע לכם בניהול האחסון מבחינת עדכוני אבטחה, פיתרון בעיות 24/7 ומיקסום יכולות האחסון ויעילות האתר. החסרונות בו הם משאבים וביצועים מוגבלים שעשויים להיות מושפעים מאתרים אחרים המאוחסנים על גבי אותו השרת ויש לקחת זאת בחשבון.

אחסון בוורדפרס הוא פיתרון אחסון נוסף אותו וובגייט מציעים כחלק מהשירותים שלהם. וורדפרס היא פלטפורמת התוכן המובילה בעולם, ולכן, חשוב לדעת לנהל אותה בצורה הטובה והבטוחה ביותר. באמצעות אחסון אתרים בוורדפרס, תוכלו לסמוך על מומחי וובגייט באחסון וורדפרס ושרתי לינוקס על גבי תשתית ענן פרטית בישראל. השירות מוצע באמצעות הממשק הידידותי cPanel, שרת Litespeed web server ומערכת אבטחה ייעודית לוורדפרס (Imunify-360). תוכלו אף לנהל את אחסון האתר בעצמכם ולהסתייע בצוות של החברה באמצעות WordPress Toolkit Deluxe.  האחסון באתר מוצע באמצעות חבילות שונות וגיבוי אוטומטי לכל הנתונים בו. השרת אף מגובה על ידי מערך גיבוי נוסף יחד עם מערכת ניטור מלאה 24 שעות ביממה, 365 ימים בשנה.

באמצעות אחסון מהיר, יעיל ואיכותי, הביצועים של האתר שלכם ישתפרו פלאים. נוכל להביא את האתר לציון מקסימאלי באתרי הדירוג כמו למשל GTmetrix.com ונדאג לאופטימיזציה מלאה וקידום (SEO) לאתר. מיקסום הביצועים וקידום האתר כוללים התקנת תוסף נוסף בשם LS-Cache מבית Litespeed.

פיתרון אחסון נוסף הוא אחסון בענן (VPS), שרת וירטואלי. בשונה מאחסון שיתופי, המשאבים שלו מחולקים באופן וירטואלי והוא מציע יותר שליטה וחלוקת משאבים נכונה יותר. הוא מיועד בעיקר לאתרים בצמיחה, עסקים בינוניים ואולי אפילו קטנים, המצריכים ביצועים טובים יותר ואפשרויות התאמה באופן אישי.

באמצעות אחסון ענן ניתן להציע שליטה מלאה על משאבי הרשת וכמות אחסון הרבה יותר גדולה מאשר אחסון שיתופי המוגבל במידה מסוימת מבחינת המשאבים שלו והשליטה בו. ניתן לשלוט בנתונים מכל מקום והאבטחה באחסון ענן משמעותית ברמה הרבה יותר גבוהה ומתקדמת מאשר באחסון שיתופי. הוא מתאים בעיקר לאתרי מסחר או לאתרים בעלי תעבורה גבוהה. ישנן מספר חבילות שונות המותאמות באופן אישי לכל עסק וצרכיו וחשוב להתייעץ ולהבין קצת יותר במה מדובר.

חלק משירותי  וובגייט כוללים ניהול הממשק באופן אישי, יחד עם סיוע ותמיכה מאיתנו 24 שעות ביממה. נוכל לייעץ במידת הצורך על האחסון המתאים ביותר לאתרכם, יחד עם חבילות ותוספים שישדרגו את האבטחה בו למיזעור בעיות ופרצות שונות. אחסון אתרים הוא אינו דבר שצריך לקחת בקלות ראש, חשוב להעמיק מעט בנושא לפני שניגשים אליו בצורה רצינית ולהבין קצת יותר איך האחסון משפיע באופן חשוב וישיר על האתר שלנו.